Polityka Cookies

  1. Definicje 
    1. Administrator – S4E S.A. z siedzibą w Warszawie (00-189) przy ul. Inflanckiej 4B/2 piętro. 
    2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
    3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
    4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
    5. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.s4edu.pl
    6. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności Serwisu opisanych w Polityce.
    7. Podmiot danych – osoba fizyczna, której dotyczą dane osobowe przetwarzane przez Administratora.
  2. Przetwarzanie danych przez Administratora 
    1. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Administrator zbiera i przetwarza Dane osobowe zgodnie z właściwymi przepisami prawa, w tym w szczególności z RODO, i przewidzianymi w nich zasadami przetwarzania danych. 
    2. Administrator zapewnia przejrzystość przetwarzania Danych osobowych, w szczególności zawsze informuje o przetwarzaniu danych w momencie ich zbierania, w tym o celu i podstawie prawnej przetwarzania (np. przy zbieraniu danych za pomocą formularzy zgłoszeniowych). Administrator dba o to, aby dane były zbierane tylko w zakresie niezbędnym do realizacji wskazanego celu i przetwarzane tylko przez okres, w jakim jest to niezbędne.
    3. Przetwarzając Dane osobowe, Administrator zapewnia ich bezpieczeństwo i poufność oraz dostęp do informacji o przetwarzaniu osobom, których dane dotyczą. Gdyby pomimo stosowanych środków bezpieczeństwa doszło do naruszenia ochrony Danych osobowych (np. „wycieku” danych lub ich utraty), Administrator poinformuje o takim zdarzeniu Podmioty danych w sposób zgodny z przepisami. 
    4. W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia usług drogą elektroniczną, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.
  3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych PRZEZ ADMINISTRATORA

    KORZYSTANIE Z SERWISU

    1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie czy innych podobnych technologii) przetwarzane są przez Administratora w celu: 
      1. świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); 
      2. analitycznym i statystycznym – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
      3. technicznym, administracyjnym, związanym z bezpieczeństwem systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem i świadczeniem usług – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu prac informatycznych i administracyjnych mających na celu utrzymanie bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania Serwisu; 
      4. ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie swoich interesów gospodarczych;
      5. marketingowym Administratora – zasady przetwarzania Danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.
    2. Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego Dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach, które dotyczą systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na dostarczaniu oraz ulepszaniu oferowanych Użytkownikom funkcjonalności.

    FORMULARZE ELEKTRONICZNE

    1. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy kontaktowych o nazwie „Napisz do nas” albo „Zapytaj o termin szkolenia”. Skorzystanie z formularzy wymaga podania Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie Danych osobowych oznaczonych jako nieobowiązkowe jest dobrowolne i oznacza zgodę na przetwarzanie tych Danych osobowych przez Administratora.
    2. W zależności od skorzystania z konkretnego formularza przez Użytkownika, dane osobowe są przetwarzane:
      1. w przypadku formularza kontaktowego „Napisz do nas” – w celu identyfikacji nadawcy i obsługi zapytania złożonego poprzez formularz kontaktowy – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit b RODO), zaś w zakresie danych podanych dobrowolnie podstawą przetwarzania danych jest wyrażona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO); 
      2. w przypadku formularza kontaktowego „Zapytaj o szkolenie” – w celu identyfikacji nadawcy, przedstawienia na jego żądanie oferty szkoleniowej Administratora, a także w razie zapisania się na szkolenie przeprowadzenia szkolenia i jego rozliczenia, a także rozpatrywania reklamacji – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do świadczenia usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
      3. w przypadku formularza kontaktowego „Zapisz się na ścieżkę certyfikacji” – w celu identyfikacji nadawcy, obsługi zgłoszenia na szkolenie, przeprowadzenia szkolenia i jego rozliczenia, a także rozpatrywania reklamacji – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do świadczenia usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
      4. marketingowym Administratora (w szczególności na potrzeby wysyłki Użytkownikom treści marketingowych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub SMS/MMS lub połączeń telefonicznych, jeśli Użytkownik wyraził na to zgodę – zasady przetwarzania Danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.
      5. ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie jej interesów gospodarczych.

    KORESPONDENCJA E-MAILOWA I TRADYCYJNA

    1. W przypadku kierowania do Administratora za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej korespondencji niezwiązanej z usługami świadczonymi na rzecz nadawcy lub inną zawartą z nim umową, Dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.
    2. Dane osobowe przetwarzane są w celu:
      1. prowadzenia korespondencji oraz rozwiązania ewentualnej sprawy, której dotyczy korespondencja – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do niej w związku z jej działalnością gospodarczą;
      2. ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie jej interesów gospodarczych.

    PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE

    1. Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Administratora prowadzone w mediach społecznościowych (Facebook, X (dawniej Twitter), LinkedIn, YouTube). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowania różnego rodzaju wydarzeń, usług i produktów, oraz prowadzenia korespondencji z Użytkownikami. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest jego prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na promowaniu własnej marki oraz analizie preferencji i aktywności Użytkowników odwiedzających profile Administratora w mediach społecznościowych w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług.
    2. Powyższa informacja nie dotyczy przetwarzania danych przez administratorów serwisów społecznościowych (Facebook, X (dawniej Twitter), LinkedIn, YouTube). Szczegółowe informacje na temat celu i zakresu zbierania danych przez wskazane portale społecznościowe można znaleźć pod poniższymi linkami:
      1. Facebook: https://www.facebook.com/policy.php
      2. LinkedIn: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy 
      3. X (dawniej: Twitter):https://x.com/en/privacy
      4. YouTube: https://policies.google.com/privacy 
  4. MARKETING W SERWISIE 
    1. Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:
          1. wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom (reklama behawioralna).
          2. prowadzeniu działań związanych z marketingiem bezpośrednim własnych towarów i usług (przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz działania telemarketingowe).

    REKLAMA BEHAWIORALNA

    1. S4E oraz jego zaufani partnerzy przetwarzają Dane osobowe Użytkowników, w tym Dane osobowe gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innych podobnych technologii, dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej (tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Przetwarzanie Danych osobowych odbywa się w związku z realizacją prawnie uzasadnionego interesu S4E (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na prowadzeniu personalizowanych kampanii marketingowych.

    MARKETING BEZPOŚREDNI

    1. Administrator przetwarza także Dane osobowe Użytkownika w celu kierowania do niego treści marketingowych za pośrednictwem poczty e-mail, SMS/MMS lub połączeń telefonicznych.  . Takie działania są podejmowane przez Administratora wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził na nie zgodę. Każdą z wyrażonych zgód może wycofać udzieloną zgodę w dowolnym momencie, np. kontaktując się z Administratorem na dane kontaktowe wskazane w pkt 13 Polityki. Przetwarzanie Danych osobowych odbywa się w związku z realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na prowadzeniu marketingu bezpośredniego w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie marketingu bezpośredniego drogą e-mail, w tym newslettera (na podstawie art. 398 ust. 1 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej).
  5. Pliki cookie oraz podobna technologia
    1. Pliki cookie to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie informacji o Użytkowniku, np. dotyczących logowania lub preferencji językowych. Administratorem danych przetwarzanych w związku z wykorzystywaniem plików cookie jest S4E S.A. z siedzibą w Warszawie (00-189) przy ul. Inflanckiej 4B/2 piętro. W Serwisie Administrator wykorzystuje własne pliki, które są instalowane bezpośrednio przez Serwis. Wykorzystywane są również plików cookie stron trzecich – które są plikami cookie z domeny innej niż domena odwiedzanej witryny – przede wszystkim do działań analitycznych Administratora.
    2. Serwis wykorzystuje pliki cookie przede wszystkim do zapewnienia poprawnego funkcjonowania strony internetowej, zapamiętania wyborów Użytkownika na stronie – a w przypadku wyrażenia przez Użytkownika odpowiedniej zgody – także do analizy i śledzenia ruchu w Serwisie.
    3. Poniżej znajdują się szczegółowe informacje dotyczące plików cookie, które Administrator wykorzystuje w Serwisie. Administrator wykorzystuje regularnie narzędzia do skanowania Serwisu, w celu ustalenia, jakie pliki cookie są przechowywane w urządzeniu Użytkownika, tak aby lista stosowanych plików cookie była jak najbardziej dokładna. Administrator stosuje następujące kategorie plików cookie: niezbędne, funkcjonalne i analityczne.

    NIEZBĘDNE PLIKI COOKIE

    1. Korzystanie przez Administratora z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych z ustawieniem opcji prywatności.
    2. Podstawą prawną przetwarzania danych w związku ze stosowaniem niezbędnych plików cookie jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). 
    3. Jeżeli Użytkownik chce uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych plików z tej kategorii, tj. nazwy poszczególnych cookies, opisu działania, okresu ważności i pochodzenia, należy kliknąć przycisk „Zarządzaj cookies", który znajduje się w punkcie 7. Polityki, lub przycisk o tożsamej treści dostępny w stopce każdej podstrony Serwisu. Po pojawieniu się bannera cookie należy wybrać przycisk „Ustawienia plików cookie" i następnie rozwinąć listę „Niezbędne pliki cookie", i dalej znajdujący się poniżej przycisk „Szczegóły”.

    FUNCKJONALNE I ANALITYCZNE PLIKI COOKIE

    1. Funkcjonalne pliki cookie są stosowane w celu zapamiętania i dostosowania Serwisu do wyborów Użytkownika, m.in. w zakresie preferencji językowych. Funkcjonalne pliki cookie mogą być instalowane przez Administratora za pośrednictwem Serwisu.
    2. Analityczne pliki cookie umożliwiają pozyskanie informacji takich jak liczba wizyt i źródła ruchu w Serwisie. Są one stosowane w celu ustalenia, które strony są bardziej, a które mniej popularne, oraz aby zrozumieć, jak Użytkownicy poruszają się po stronie, poprzez prowadzenie statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Przetwarzanie danych odbywa się w celu poprawy wydajności Serwisu. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia tożsamości Użytkownika. Analityczne pliki cookie mogą być instalowane przez Administratora i jego partnerów za pośrednictwem Serwisu.
    3. Podstawą prawną przetwarzania danych w związku ze stosowaniem funkcjonalnych i analitycznych plików cookie przez Administratora jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na zapewnieniu najwyższej jakości usług świadczonych w Serwisie, w związku z wyrażoną przez Użytkownika zgodą na ich zapisywanie (osobną dla plików analitycznych, osobną dla plików funkcjonalnych).
    4. Przetwarzanie danych w związku z wykorzystaniem funkcjonalnych i analitycznych plików cookie jest uzależnione od uzyskania zgody Użytkownika na wykorzystanie (osobno) funkcjonalnych i analitycznych plików cookie za pośrednictwem platformy zarządzania zgodą cookies. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana za pośrednictwem tej platformy.
    5. Jeżeli Użytkownik chce uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych plików tych kategorii, tj. nazwy poszczególnych cookies, opisu działania, okresu ważności i pochodzenia, należy kliknąć przycisk „Zarządzaj cookies", który znajduje się w punkcie 7. Polityki, lub przycisk o tożsamej treści dostępny w stopce każdej podstrony Serwisu. Po pojawieniu się bannera cookie należy wybrać przycisk „Ustawienia plików cookie" i następnie rozwinąć listę „Analityczne pliki cookie” albo „Funkcjonalne pliki cookie”, i dalej znajdujący się pod każdą z list przycisk „Szczegóły”.
  6. NARZĘDZIA ANALITYCZNE STOSOWANE PRZEZ ADMINISTRATORA I PARTNERÓW ADMINISTRATORA
      1. Administrator oraz jego Partnerzy stosują różne rozwiązania i narzędzia wykorzystywane dla celów analitycznych i marketingowych. Poniżej znajdują się podstawowe informacje na temat tych narzędzi. Szczegółowe informacje w tym zakresie można natomiast znaleźć w polityce prywatności danego partnera.
      2. Aktualna i kompletna lista Partnerów Administratora, dostępna jest pod linkiem: […].

    GOOGLE ANALYTICS

    1. Pliki cookie Google Analytics są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu. Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners

    GOOGLE TAG MANAGER

    1. Google Tag Manager to narzędzie do zarządzania skryptami na stronie internetowej. Za jego pomocą można instalować na stronie internetowej różne typy skryptów. Dotyczy to m. in. skryptów związanych ze zgodami udzielonymi przez Użytkownika czy skryptów śledzących zachowanie Użytkownika przez narzędzia analityczne takie jak Google Analytics. W związku z wykorzystaniem narzędzia, Google zbiera zagregowane dane dotyczące uruchamiania tych skryptów, bez możliwości identyfikacji konkretnego Użytkownika. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/analytics/terms/tag-manager/

    WTYCZKA GOOGLE MAPS WIDGET PRO

    1. Wtyczka Google Maps to narzędzie, które umożliwia łatwe wyświetlanie Map Google w widżecie lub za pomocą krótkiego kodu, dzięki czemu mapy można łatwo wyświetlić w poście, stronie lub w niestandardowym typie postu, aby udostępnić Użytkownikowi wskazówki dojazdu do biur Administratora, w których można skorzystać z oferowanych przez niego usług. W przypadku korzystania z tego narzędzia w urządzeniu Użytkownika instalowane są pliki cookie przez Google. Informacje na temat przetwarzania danych przez Google w zakresie powyższej usługi dostępne są pod linkiem: https://policies.google.com/privacy?hl=pl#infocollect
  7. Zarządzanie ustawieniami cookies
      1. Wykorzystanie plików cookie w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. W Serwisie Administrator odbiera od Użytkownika zgodę za pośrednictwem platformy zarządzania zgodą cookies. Zgoda ta może być wycofana w każdym momencie według zasad opisanych w punkcie 7.4 poniżej.
      2. Zgoda nie jest wymagana jedynie w przypadku plików cookie, których stosowanie jest niezbędne do świadczenia usługi telekomunikacyjnej (transmisja danych w celu wyświetlenia treści). Użytkownik nie ma możliwości zrezygnowania z tych plików cookie, jeśli chce korzystać z Serwisu.
      3. W celu otrzymywania reklamy dopasowanej do preferencji Użytkownika oprócz wyrażenia zgody na instalację plików cookie za pośrednictwem platformy zarządzania zgodą cookies, konieczne jest zachowanie odpowiednich ustawień przeglądarki, pozwalających na przechowywanie w urządzeniu końcowym Użytkownika plików cookie pochodzących z Serwisu.
      4. Wycofanie zgody na zbieranie plików cookie w Serwisie możliwe jest za pośrednictwem platformy zarządzania zgodą cookies. Użytkownik może wrócić do bannera poprzez kliknięcie w poniższy przycisk „Zarządzaj cookies” lub przycisk o tożsamej treści dostępny w stopce każdej podstrony Serwisu.
      5. Po wyświetleniu bannera, Użytkownik może wycofać zgodę poprzez kliknięcie przycisku „USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE". Następnie należy przesunąć suwak przy wybranej kategorii plików cookie i wcisnąć przycisk "ZAPISZ USTAWIENIA”.
      6. Użytkownik ma również możliwość wycofania zgody poprzez zmianę ustawień przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
        1. Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
        2. Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
        3. Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
        4. Opera: http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookie.html/
        5. Safari: https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=en-GB.
      7. Użytkownik może w każdej chwili zweryfikować status swoich aktualnych ustawień prywatności dla wykorzystywanej przeglądarki przy wykorzystaniu narzędzi dostępnych pod poniższymi linkami:
        1. http://www.youronlinechoices.com/pl/twojewybory
        2. http://optout.aboutads.info/?c=2&lang=EN.
      8. Aby skorzystać z praw do dostępu, poprawienia, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, zgłoszenia skargi lub zadania innego pytania w zakresie plików cookie, należy przesłać zapytanie na adres: biuro@s4e.pl  lub inne dane kontaktowe Administratora wskazane w Polityce prywatności.
  8. Okres przetwarzania Danych osobowych
      1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. 
      2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane. 
  9. Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych - PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
    1. Podmiotom danych przysługują następujące prawa:
      1. prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie Administrator przekazuje Podmiotowi danych zgłaszającemu żądanie informację o przetwarzaniu danych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym są ujawniane, i planowanym terminie usunięcia danych;
      2. prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych dotyczących Podmiotu danych zgłaszającego żądanie;
      3. prawo do sprostowania – na tej podstawie Administrator zobowiązany jest usuwać ewentualne niezgodności lub błędy przetwarzanych Danych osobowych oraz uzupełniać je, jeśli są niekompletne;
      4. prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
      5. prawo do ograniczenia przetwarzania – w razie zgłoszenia takiego żądania Administrator zaprzestaje wykonywania operacji na Danych osobowych – z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą – oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzja organu nadzorczego zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);
      6. prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie – w zakresie, w jakim dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą – Administrator wydaje dane dostarczone przez Podmiot danych, w formacie pozwalającym na odczyt danych przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi, jednakże pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora, jak również wskazanego podmiotu;
      7. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – jeżeli znajduje to zastosowanie, to Podmiot danych może w każdym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu Danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
      8. prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – Podmiot danych może w każdym momencie sprzeciwić się – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – przetwarzaniu Danych osobowych, które odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. względów związanych z ochroną mienia); sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie;
      9. prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, Podmiot danych ma prawo wycofać ją w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem; 
      10. prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie Danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony Danych osobowych, Podmiot danych może złożyć skargę do organu nadzorującego przetwarzanie Danych osobowych, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu Podmiotu danych, jego miejsce pracy lub miejsce popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. ZGŁASZANIE ŻĄDAŃ ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ PRAW
    1. Żądanie dotyczące realizacji praw Podmiotów danych można zgłosić:
      1. w formie pisemnej na adres Administratora;
      2. drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@s4e.pl
    2. Wniosek powinien, w miarę możliwości, precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególności:
      1. z jakiego uprawnienia chce skorzystać osoba składająca wniosek (np. prawo do otrzymania kopii danych, prawo do usunięcia danych, itd.);
      2. jakiego procesu przetwarzania dotyczy żądanie (np. korzystanie z określonej usługi, aktywność w określonym serwisie internetowym, itp.);
      3. jakich celów przetwarzania dotyczy żądanie (np. cele związane ze świadczeniem usług itp.).
    3. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie zidentyfikować osoby fizycznej na podstawie zgłoszonego żądania, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje. Podanie takich danych nie jest obowiązkowe, jednak brak ich podania będzie skutkować odmową realizacji żądania.
    4. Żądanie może zostać zgłoszone osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika (np. członka rodziny). Ze względu na bezpieczeństwo danych Administrator zachęca do posługiwania się pełnomocnictwem w formie poświadczonej przez notariusza lub upoważnionego radcę prawnego bądź adwokata, co istotnie przyspieszy weryfikację autentyczności żądania.
    5. Odpowiedź na zgłoszenie powinna zostać udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu Administrator informuje wnioskodawcę o przyczynach tego działania. 
    6. W przypadku, w którym żądanie zostało skierowane do Administratora elektronicznie, odpowiedzi udziela się w tej samej formie, chyba że wnioskodawca zażądał udzielenia odpowiedzi w innej formie. W innych przypadkach odpowiedzi udziela się pisemnie. W przypadku, gdy termin realizacji żądania uniemożliwia udzielenie odpowiedzi drogą pisemną, a zakres danych wnioskodawcy przetwarzanych przez Administratora umożliwia kontakt drogą elektroniczną, odpowiedzi należy udzielić drogą elektroniczną.
  11. Odbiorcy danych
    1. W pewnych przypadkach, o ile jest to konieczne dla osiągnięcia opisanych wyżej celów, Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, świadczącym na rzecz Administratora usługi (np. agencji marketingowej obsługującej Serwis, podmiotom świadczącym usługi analityczne, dostawcy cookiebanera).
    2. W przypadku uzyskania zgody Użytkownika, jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych. Administrator w treści Polityki informuje o każdym przypadku takiego udostępnienia.  
    3. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
  12. Przekazywanie danych poza EOG
    1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
      1. współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych (dalej: „Decyzja o adekwatności”); w niektórych wypadkach Komisja Europejska wymaga dodatkowo, aby taki podmiot przetwarzający uczestniczył w zatwierdzonych przez nią programach zrzeszających podmioty spoza EOG, których uczestnicy mają obowiązek zapewnienia Danym osobowym taką samą ochronę, jaka przysługuje im w Unii Europejskiej (szczegółowe informacje dostępne są tutaj);
      2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską; wraz z wymaganymi dodatkowymi środkami bezpieczeństwa zapewniają one Danym osobowym taką samą ochronę, jaka przysługuje im w Unii Europejskiej; wzory umów dostępne są tutaj
      3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
    2. Dane osobowe Użytkowników są przekazywane poza EOG 
      1. w związku z korzystaniem z narzędzia Google Analytics, ponieważ dostawca tego narzędzia – Google Ireland Limited z siedzibą w Irlandii, przekazuje Dane osobowe do swoich podwykonawców świadczących usługi spoza EOG, tj.: 
        1. Google UK Ltd w Wielkiej Brytanii, Google Israel Ltd. w Izraelu, TMJ, Inc. w Japonii, SCSK Serviceware Corporation w Japonii, K.K. Teledirect Japan, Jellyfish U.K. Limited w Wielkiej Brytanii, Accenture Japan Ltd. w Japonii, Google Argentina S.R.L. w Argentynie, Google Infraestructura Argentina S.R.L. w Argentynie, Cognizant Technology Solutions de Argentina SRL w Argentynie, Atento Argentina S.A. w Argentynie ─ w takim wypadku Dane osobowe są przekazywane poza EOG w oparciu o decyzję o adekwatności, o której mowa w pkt 12.1.1. powyżej,  
        2. Google Peru S.R.L. w Peru, Google Kenya Limited w Kenii, Google FZ LLC w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Google Colombia Limitada w Kolumbii, Google Brasil Internet Ltda. w Brazylii, Google Australia Pty Ltd. w Australii, Google Asia Pacific Pte. Ltd. w Singapurze, GOC Services India Private Limited w Indiach, GOC Philippines, Inc. w Filipinach, TTEC Brasil Serviços Ltda. w Brazylii, TDCX (MY) Sdn. Bhd. w Malezji, Regalix India Private Limited w Indiach, Regalix Inc. w USA, Intelenet Global Services Private Limited w Indiach, HCL Technologies Limited w Indiach, HCL (Brazil) Tecnologia da Informação Ltda w Brazylii, HCL America Inc. w USA, GlobalLogic Technologies Limited w Indiach, GlobalLogic Inc. w USA, EPAM Systems Inc. w USA, Concentrix Daksh Services India Private Limited w Indiach, Concentrix Solutions Corporation w USA, Competence Call Center İstanbul Çağrı Merkezi Hizmetleri Anonim Şirketi w Turcji, Cognizant Technology Solutions Philippines, Inc. w Filipinach, Cognizant Technology Solutions India Private Limited w Indiach, Cognizant Technology Solutions de Mexico S.A. de C.V. w Meksyku, , Cognizant Serviços de Tecnologia e Software do Brasil S/A w Brazylii, Accenture Solutions Private Limited w Indiach, Accenture LLP w USA, Accenture Inc. w Filipinach, Accenture Co. Ltd. w Tajwanie ─ w takim wypadku Dane osobowe są przekazywane poza EOG w oparciu o wydane przez Komisję Europejską standardowe klauzule umowne, o których mowa w pkt 12.1.2. powyżej. 
      2. w związku z korzystaniem z narzędzia Google Tag Manager, ponieważ dostawca tego narzędzia – Google Ireland Limited z siedzibą w Irlandii, przekazuje Dane osobowe do swoich podwykonawców świadczących usługi spoza EOG tj.  
        1. Google UK Ltd w Wielkiej Brytanii, Google New Zealand Limited w Nowej Zelandii, Google Israel Ltd. w Izraelu, SCSK Serviceware Corporation w Japonii, K.K. Teledirect Japan w Japonii, Jellyfish U.K. Limited w Wielkiej Brytanii, Accenture Japan Ltd. w Japonii, Google Argentina S.R.L. w Argentynie, Google Infraestructura Argentina S.R.L. w Argentynie, Cognizant Technology Solutions de Argentina SRL w Argentynie ─ w takim wypadku Dane osobowe są przekazywane poza EOG w oparciu o decyzję o adekwatności, o której mowa w pkt 12.1.1.  powyżej, 
        2. Google Peru S.R.L. w Peru, Google Kenya Limited w Keni, Google FZ LLC w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Google Colombia Limitada w Kolumbii, Google Brasil Internet Ltda. w Brazylii, Google Australia Pty Ltd. w Australii, Google Asia Pacific Pte. Ltd. w Singapurze, GOC Services India Private Limited w Indiach, GOC Philippines, Inc. w Filipinach, TDCX (MY) Sdn. Bhd. w Malezji, Regalix Inc. w USA, Intelenet Global Services Private Limited w Indiach, HCL Technologies Limited w Indiach, HCL (Brazil) Tecnologia da Informação Ltda w Brazylii, HCL America Inc. w USA, GlobalLogic Technologies Limited w Indiach, GlobalLogic Inc. w USA, EPAM Systems Inc. w USA, Concentrix Daksh Services India Private Limited w Indiach, Concentrix Solutions Corporation w USA, Cognizant Technology Solutions Philippines, Inc. w Filipinach, Cognizant Technology Solutions India Private Limited w Indiach, Cognizant Technology Solutions de Mexico S.A. de C.V. w Meksyku, , Cognizant Serviços de Tecnologia e Software do Brasil S/A w Brazylii, Accenture Solutions Private Limited w Indiach, Accenture LLP w USA, Accenture Inc. w Filipinach, Accenture Co. Ltd. w Tajwanie ─ w takim wypadku Dane osobowe są przekazywane poza EOG w oparciu o wydane przez Komisję Europejską standardowe klauzule umowne, o których mowa w pkt 12.1.2. powyżej;  
    3. W zakresie w jakim wskazaną w pkt. 12.2. podstawą przekazywania danych do dostawcy lub jego podwykonawcy są standardowe klauzule umowne wydane przez Komisję Europejską, Użytkownik ma prawo do uzyskania kopii standardowych klauzul umownych, ustanawiających odpowiednie zabezpieczenia oraz skróconego opisu stosowanych środków bezpieczeństwa. W tym celu należy skontaktować się z biuro@s4e.pl
  13. Dane kontaktowe
    1. Z Administratorem można się skontaktować wysyłając wiadomość e-mail na adres e-mail: biuro@s4e.pl lub listownie na adres korespondencyjny S4E (S4E S.A.,  ul. Inflancka 4B/2 piętro, 00-189 Warszawa
    2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail iod.S4E@s4e.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Danych osobowych. 
  14. Zmiany Polityki prywatności
    1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Informacje o wszelkich zmianach Polityki opublikujemy w Serwisie. 
    2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 01.03.2025 r.

W razie pytań zapraszam do kontaktu

Aleksandra Jarkiewicz
Inspektor Ochrony Danych

Tel.: +48 735 200 988
E-mail: iod.S4E@s4e.pl